Followers

Saturday, August 08, 2009

Jangan Malu Pada Pengalaman

Sebahagian pengalaman hidupku telahpun kutulis di dalam Sepertiga Hidup.

Walaupun sebentar, ianya sangat beharga.

Akuilah peluang yang telah hadir di dalam hidup kita.

Semua perkara ada sebab dan hikmah di sebaliknya.

Belajar sesuatu itu lebih utama, daripada jika kita langsung tidak belajar apa-apa.

Menyedari yang terbaik itu, merubah perepsi hidup kita.

Semuanya demi masa depan yang lebih baik.

Renung kembali.

Suatu saat dahulu kita sedar, kita tak mampu melakukan sesuatu yang sedang kita lakukan sekarang.

Suatu saat dahulu, aku langsung tidak mengetahui apa yang mahu kutulis.

Walaupun blog Sehening Kalbu yang aku urus itu sangat popular kini.

Kadang-kadang ia menduduki tempat pertama di dalam enjin carian Yahoo! dan Google.

Bagaimana aku lakukan?

Sentiasa ada saat pertama bagi segala-galanya.

Saat pertama aku mula ber'blogging, rakanku langsung tidak menyokongku.

"Ada ke orang yang nak tengok blog kita?"

Siapa sangka blog Sehening Kalbu akan menerima kira-kira 100 referrer sehari?

Aku tidak tahu saat aku mulakannya.

Dan kini, kita semua tidak perlu malu.

Lakukannya sahaja.

Hak anda, milik anda.

Jangan biarkan diri anda diperkotak-katikkan oleh mereka yang cemburukan kamu.

Singgah ke portalku sebentar...

No comments:

Blog Widget by LinkWithin